2010. június 26., szombat

29.fejezet

29. fejezet

Bella szemszöge

Szépen megvártam, míg elmentek és csak utána merészkedtem elő. Nem akartam sem őket sem magamat kellemetlen helyzetbe hozni. Mert azt egyből kikövetkezettem, hogy amint kiteszem a lábam a szobából, egy darázsfészekbe nyúlok, és nem akartam magam mérges csípéseknek kitenni.

Halkan leosontam a konyhába ahol, egy ismeretlen rokon fogadott.

- Szia. – köszöntem neki kedvesen – Hát te mit keresel itt? – nagyon aranyos volt, igazi szőke loknis baba, nagy kék szemekkel. Talán egy kicsit saját magamra emlékeztet.

- Szia. – köszön bátortalanul. – Éhes lettem. – biztos a korgó pocija verte ki az ágyból.

- Én Bella vagyok, és ha elfogadod, készítek neked reggelit.

- Engem Ainának hívnak. – gyűrögeti macis pizsamájának nadrágját. – És a palacsintát nagyon szeretem. – teszi hozzá csak a mihez tartás végett.

- Vettem az adást főnök. – szalutálok előtte – Csüccs le, az egyik székre, és mesélj magadról. – rózsaszín nyuszis mamuszán elcsoszog a székig, és aranyosan elhelyezkedik.

- Mire vagy kíváncsi? – lóbálja le lábait a székről, mire a mamusz elején található nyuszi fülei ide-oda ringanak az enyhe légáramtól.

- Mondjuk mesélhetnél a szüleidről és magadról is? – legalább egy normális rokonom van, könyveltem el magamban.

- Aput Titusnak hívják anyut pedig, Jázminnak. – tehát Rami kisebbik fiának a lánya. (Bella unokatestvérének a lánya)

- Várj hagy találgassak. Négy éves vagy. – vágtam rá csak úgy heccből, mire a kiscsaj is felélénkült.

- Neeeeeeeem. – húzza el nevetve a választ.

- Akkor talán nyolc? – a massza összeállítása után, kérdőn nézzek rá.

- Ez sem talált. – villogtatja meg előttem gyermeki mosolyát.

- Hajaj gondban vagyok, aszem nézőközönség segítségét kell igénybe vennem. – elővettem a Vágó Istvános hangomat – Kérjük a nézőket vegyék elő a nyomógombokat és tegyék meg jelölésüket az A: 5 éves ; B : 6 éves ; C: 7 éves; D: 8 éves. Tik-tak tik-tak lejárt az idő. – mire Aine élénken az ötöst mutogatja apró kezeivel.

- Várj, várj még gondolkozok. Nem akarom elsietni a választ, tudod nem minden esetben lehet hinni a közönségnek. – erre elég durcás pillantást kapok. – Na jó megjelölöm az A választ.

- Eltaláltad. – tapsikolt rúgkapálva.

- Mivel ilyen jó segítő társam voltál választhatsz a feltét illetően.

- Szeretnék csokisat, juharsziruposat, lekvárosat, és fahéjasat. – mutogatja végig az ujján az összes általam is ismert feltétet.

- Biztos, hogy megbírsz enni ennyit? – nézek rákétkedve, egy elkészült palacsinta után.

- Nem kell félteni – teszi a pocijára a kezét –apu szerint igazi haspók vagyok.

- Ezzel sajnos nem tudok vitába szállni. – gyorsan hajtogatok neki mindegyik fajtából.

- Na hogy ízlik? – érdeklődöm.

- Mit csinálsz itt? – ront be Rami a konyhába, mint valami dúvad. – Meg akarod mérgezni az unokámat? – ennek elmentek otthonról? Mégis hogy mérgezném meg?! Azért ennyire nem vagyok megátalkodott, hogy megmérgezek valakit.

- Nem – utasítom vissza a vádakat – egyszerűen csak csináltam neki reggelit. – nyugodt hangommal, sikerült olajat öntenem a parázsra.

- Tudom mire megy ki a játékod. Engem nem tudsz becsapni. – szegénynek elgurult a gyógyszerre, vagy csak meggárgyult mióta nem voltam itt, más okot tényleg nem tudok felhozni a védelmére.

- Nem érdekelnek a vádjaid. – hűtöttem le azonnal – Lepereg rólam minden, úgyhogy azt mondasz amit akarsz.

- Csak egy betolakodó vagy semmi más! – ezt a képembe üvöltötte, mint valami parancsnok a kadétjának. Azt hiszem ennél már nem lehet jobban megalázni valakit a saját házában.

- Nem a katonáságnál vagyunk, akkor is megértettem volna, ha nem a képembe üvöltöd. – nem lehet kizökkenteni látszólagos nyugalmamból. Olyan kemény maszkot húztam az évek során az arcom elé, hogy az ilyen kis sértegetések minden gond nélkül lepattannak rólam.

- Mit képzelsz magadról? Ki vagy te itt, hogy kioktass? – erre a hangoskodásra már a többiek is lejöttek a szobáikból, úgy látszik mindenki itt maradt a tegnapi buli után. – Te csak egy senki vagy, egy senki! – nem tudtam reagálni a vádakra, mert egy éles sípoló hang jobban lekötötte a figyelmemet. Hátra fordulva észrevettem azt, amit a többieknek eddig fel se tűnt. Ainen a mellkasára szorított kezekkel fuldoklót, az arca már kezdett elkékülni. A francba ez egy asztma roham lesz, mégpedig a súlyosabbik fajtából. Nem teketóriáztam azonnal odarohantam hozzá és próbáltam megnyugtatni.

- Megmérgezte. Én előre megmondtam. – hogy tud még mindig vádaskodni?

- Apa hozd le az orvosi táskámat a szobából. – fordultam gyorsan hátra.

- A micsodádat? – olyan értetlenül nézz rám, hogy legszívesebben elnevetném magam.

- Van fent egy nagy bőrtáska csak hozd le. – milyen jó, hogy mindenhova magammal cipelem.

- Kicsim lélegez mélyeket. Az orrodon át vedd a levegőt. Csak szépen lassan, nem kell sietni, tudom, hogy fáj, de mindjárt jobb lesz. – a sípoló hang, halkabb lett egy fokkal, de a kékülés nem akart elmúlni. – Hagyd hogy a levegő szabadon áramoljon benned. – ilyenkor az első a beteg megnyugtatása, a kezelés csak utána jöhet.

- Mi van vele? – ugrott oda hozzám, egy szőke nő, aki minden vonásában az előttem lévő kislányra emlékeztetett.

- Erős asztma rohama van. – nem értem rá vele is foglalkozni, most a kislány az első. Ainent a mellkasomhoz szorítottam, és próbáltam megadni a kellő ritmust a lélegzéshez, ha leszorítjuk, a görcsöket könnyebben kap levegőt.

- Itt van. – érkezik meg apu a kellő orvosi felszereléssel. Gyorsan leguggoltam a táskám mellé Ainent az ölembe tartva, és elkezdtem kutatni az inhalátor után.

- Végre meg vagy. – gyorsan kibontottam a csomagolásából.

- Ainen ezt a szádba teszem – mutatom meg neki a kis szerkezetet - az egyetlen dolog, amit tenned kell, hogy végy egy mély levegőt amint megérzed a spriccelést. – a megfelelő technika nélkül egy fabatkát sem ér a készülék. – Ne ijedj meg. – a szájába tettem és ütemesen a légzésével megegyezően kezdtem el nyomogatni az inhalátort. – Ez az, nagyon ügyes vagy, most veszünk közösen egy mély levegőt az orrunkon keresztül, és kifújjuk. - a légzéstechnika sokat segít az ilyen betegeknél - Könnyebb ugye? – a karomba ringatva ismételgettem meg vele az életmentő mozdulatokat, míg meg nem érzem, hogy nyugodtan magától is kap levegőt.

- Elmúlt. – könnyebbültem meg – Vége van. Az arca még lila maradt az erőlködéstől, de az is elmúlik egy kis idő után. – adtam át a kislányt az édesanyjának. – Ha akarod beadok neki egy enyhe nyugtatót, az első roham elég felkavaró tud lenni a kisgyerekeknél.

- Szerintem mindenkire ráfér egy kis nyugtató. – apu beszólása még vicces is lett volna, ha nem ismerem az előzményeket.

- Akkor beadok neki egy kis nyugatot, nem nagy dózisút, éppen csak annyit hogy ne fájón neki a légzés ha fel kel. – Ainen is nagyon elfáradt, nagyon megerőltető egy ilyen roham. A szurit gyorsan és fájdalom mentesen adtam be neki, és a biztonság kedvéért raktam rá egy mese figurás sebtapaszt is, hogy jobb kedve legyen ha felébred. – Keresettek fel egy jó gyerekorvost, szűkségetek lesz rá.

2 megjegyzés:

  1. Wow.
    Szép ki fordulat=)
    Szerintem a gyógyszer a szőnyeg alatt lesz...
    Megértem Ramit, mindig sokkal könnyebb hibáztatni valakit, már-csak azért is, hogy ne kelljen magunkba nézni. Ainen vagy Aina (egyszer így szerepelt egyszer úgy=) aranyos volt....Hát igen a gyermeki ártatlanság=)

    VálaszTörlés
  2. A két név egy és ugyanaz csak más a ragozásuk:) Eredetileg naturan AINA. Ez egy nagyon szép finn név, képzeletet jelent, és több féleképpen is lehet írni pl AJNA.
    Rami majd változni fog, előbb utóbb mindenki megváltozik.

    VálaszTörlés