2010. június 27., vasárnap

30. fejezet




30. fejezet


Bella szemszöge (Nos ez egy átvezető rész lesz, szinte semmi köze nincs a történezhez, de kell a cselekmény folytatásához)


- Keresettek fel egy jó gyerekorvost, szűkségetek lesz rá. – remélem megfogadják a tanácsomat. – Az inhalátor pedig mindig legyen a zsebetekben, sose lehet tudni mikor jön rá a következő roham. – jobb elővigyázatosnak lenni.


- Te orvos vagy? – vonja fel kérdőn a szemöldökét Rami.


- Nem az al- Káida egyik tagja. – hogy lehet ilyen hülye kérdést feltenni - Szerinted? – még mindig elég kétkedő fejet vág - Hé nem vagyok kontár, diplomás orvos vagyok, úgyhogy le lehet állni. – nem akartam fölvágni, de azért ne nézzenek már idiótának.


- Köszönjük, hogy segítettél nekünk. – jött oda hozzám kezét nyújtva Titus – Ha te nem vagy itt, nem tudom mi lett volna Ainennel. – elfogadtam a béke jobbot.


- Szívesen. Ha vannak kérdéseitek a betegséggel kapcsolatban, akkor csak kérdezettek. – ültem le a szokásos helyemre.


- Visszafordítható? – egyből bele a közepébe.


- Nos ez összetett dolog. Addig míg nem vizsgálták ki, nem lehet pontos diagnózist felállítani. Ha öröklött a betegség nem fogja kinőni, csak korlátozni lehet.


- És ha nem öröklött?


- Akkor megfelelő odafigyeléssel és gyógykezeléssel szépen elmúlik.


- Szerinted melyikre van nagyobb esélye? – mindenszülő ilyen kétségbeesett képet vág ha megtudja , hogy a gyereke beteg.


- Nem vagyok jós, nem tudom. Fiatal ez mellette áll, de mint ti is láthattátok ez nem egyszerű roham volt. Asztma és asztma közt sok különbség van. – mit gondoltak, hogy csettintek egyet, és már nem is lesz beteg? – Nos, most én kérdezek, ezek indiszkrét kérdések lesznek, de ebből megtudhatjuk melyik eset felé billen a mérleg. – nem nagyon tetszik nekik az ötlet, de végül bele mennek.


- Mint tudjuk a mi családunkban senki nem volt asztmás, ergo maradt Jazmin családja. Nálatok volt valaki ilyen betegséggel kezelve? – némán gondolkodik, szinte hallom a fogas kereket csikorogni a fejében.


- Igen anyukám testvére. – ott a pont.


- Értem. Amikor Ainen kicsi volt, mivel tápláltad. Mármint anyatejjel vagy tápszerrel? – most érkeztünk a kínos részhez.


- Fontos ez? – valamiért a nők nem szeretnek erről beszélni.


- Igen. – bólintottam rá bőszen, másképp fel se tettem volna a kérdést.


- Tápszerrel, nekem nem volt tejem. – ez baj, jó nagy baj.


- Oké. Dohányzik valaki a családban?


- Mi ez kivallatás? – nos valaki lebukott.


- Szokj le. – vágok oda Raminak, legalább egy jó legyen ebben a betegségben – Vagy nem mehetsz az unokád közelébe. – szigorúnak tűnik az ítélet, de ez van.


- Mi? – lehet szemét vagyok, de olyan jó kiélvezni, hogy most én uralkodok fölötte.


- A dohányfüst erősíti a váladéktermelést a tüdőben. A passzív dohányzás a legártalmasabb az asztmásoknak. Le kell szoknod. – fordultam felé mosolyogva.


- Jól van megteszem. – más nem is tehetsz tettem hozzá magamban.

- Milyen gyakran takarítjátok a házatokat? – megint csak kínos témához értünk – Ezt a gyerekorvos is fel fogja tenni, szóval ne nézettek így rám. Most nem léteznek tabuk.

- Hetente egyszer tartunk nagytakarítást. – Jazmin félénkségéből rájövök, hogy ő is érzi a beszélgetés kimenetlét. – Akkor eddig hogy állunk? – kérdezik egyszerre a szülők.

- Nem túl rózsásan. Nem akarlak titeket becsapni, de minden jel szerint öröklött a betegsége. Ez egy recesszív, lappangó tulajdonság, ami egy nemzedéket átugrott. Ezért nem lettél se te, se az anyukád beteg holott, bennetek volt a hajlam.

- És mi van a többi kérdéssel? – Titusz próbáljuk menteni a menthetőt alapon kérdezte meg, holott…

- Nem javítottatok a dolgok állásán, ha erre vagy kíváncsi. Az anyatej valamennyire meg tudta volna fogni a betegség kialakulását. A dohányzást már említettem, a takarítás pedig az atkák és a klíma miatt kell. Fontos a megfelelő tisztaság, nem azt mondom, hogy naponta takarítsatok, de a kislány szobájára mindenféleképpen nagyobb figyelmet kell ezután szentelni.

- És mi van a klímával. – kezdenek feloldódni, ami jó jel.

- Hideg van, mindig, és ez nem jó. Hideg hatására a tüdőben lévő hörgőcskék élénkebben dolgoznak, ami a köhögéshez vezet a köhögés pedig a rohamhoz. – ilyen egyszerű levezetni a folyamatot, nem kell hozzá nagy agytrösztnek lenni. – Viszont egy valami határozottan Finnország mellett áll.

- Tiszta a levegő. – látom Titusszal egy rugóra jár az agyunk.

- Úgy van. Nézzétek fiatal és mégha örökölte is, ugyanúgy tud majd teljes életet élni. Jó nem lesz belőle az olimpián hosszútávfutó, de ettől még annyi mindent kipróbálhat. Nem ezen fog múlni a jövője. – nagyon el vannak szontyolodva. – Ha akarjátok segíthetek. Sok jó módszer ismerek, és most elsődlegesen nem a gyógyszerekre gondoltam.

- Azt hiszem… elfogadjuk a segítséged. – ha nem is úgy, ahogy én szerettem volna, de visszafogadtak. Láttam Ramin is, hogy megnyugodott, most hogy meggyőződött róla, hogy nem én vagyok a kaszás gyilkos. Egy valami azonban mégse hagyott nyugodni. Miért mondta azt Rami Ailenről, hogy utál?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése